torsdag 19 november 2009

Hyllning till mannen över alla män!

http://fransbeckman.files.wordpress.com/2007/07/etype.jpg

Nu tänker ni: E-type? Mannen över alla män? E-type? Nej det är inte han jag menade. Men det är det som är det coola... Jag har ingen bild på Mannen över alla män...

Gud finns i allt... Till och med i E-type... GUD, Mannen över alla män.

Kände bara för att dela en fantastisk rolig historia som har med Gud och E-type att göra... En gång satt jag i bilen på väg till skolan, gick i 8an då. Hade nog bråkat med allt och alla den morgonen för jag var riktigt ledsen... och något hade nog hänt i skolan också för jag hatade mitt liv där och då... Jag minns att tårarna rann och att jag tänkte: JAg har verkligen inget liv... Allt känns så tråkigt och dött.. och var är han där Gud? Gud, jag vet att det inte är första gången jag säger det här, du har ju visat dig förut, men om du finns snälla visa det nu...

Precis då började denna låt spelas på radion:
(vet att videon är så där... men seriöst lyssna på texten...)


Så där och då till E-type så bestämde jag mig för att Gud finns och jag måste bara ha lite tro! Allt skulle bli bra! Jag minns att jag i slutet av låten var kanske gladare än vad jag någonsin varit tidigare och jag får ett sånt där lyckorus inom mig varje gång jag hör den här låten...

Gud, han kan verkligen tala genom allt... Till och med genom E-type... och det bästa av allt... HAN FINNS och HAN HAR LIV och I'm always on his mind och han är forever by my side!!!

Kram Mig (Maria)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar