fredag 9 oktober 2009

Hur man köper en biljett till himlen... eller typ iallafall...

Jag har aldrig bott i en lägen het förut i mitt liv och har nu under tiden i Malmö upptäckt en ny fobi som jag delar med hundarna... BREVBÄRAREN... Det finns inget som är så läskigt som att få brev intryckt genom dörren... Speciellt inte när man är själv...

Men ibland dyker det upp lite guldkorn bland alla tidningar och vanliga kärleksbrev som postas till mig...

Central-teamet... Det är ett team med hjärta det!!! Dom bryr sig om andra, speciellt sådana som är ensamma i en storstad utan någon närhet och kärlek... Förutom den i bloggen då...

Central-teamet har inte bara hjärta utan har också det där lilla extra för detaljerna... De känner en liksom lite extra bra! De vet vad man behöver, men lyckas liksom behålla stoltheten i all klychighet som det kan innebära att skicka kärleksbrev... De har glimten i ögat!





Brevet innehöll allt... choklad, uppmuntrande ord, humor, men framför allt nya "män-tips"!!!
Jag fastnade för en av de båda bönderna som svarade på frågan "Hur är din drömkvinna?"
- Ett rejält fruntimmer, jag vill inte ha någon högklackad fasan, svara Mikael Karlsson 45, köttbonde från Eneryda i Småland...

Central och Väst citat på manfronten:

VästEmma:
Jag har hittat den perfekta mannen åt Maria, han är kristen, hjälper till med ljud i kyrkan,
bor i Malmö, har brunt hår och finns på 7himlen...
(Min fråga är bara, vad gör Emma på 7himlen ett år som detta?)

Central Johanna:
Maria, jag förstår nu hur du känner, precis som du känner för Danny känner jag för Salem...

Tack Cantral för att ni gett mig en underbar dag och choklad! Ha det bäst! Ni har verkligen förtjänat en biljett till himlen!


3 kommentarer:

  1. http://www.7ehimlen.com/Code/Profile/PopupProfile.aspx?viewedUserID=37871

    Tyvärr har han några små fel, som att han snusar o...alkohol - ja
    Men för övrigt så tycker jag han verkar va rätt bra...han har sagt att han vill försöka sluta snusa.

    Maria, jag tycker om dig med...som du är! <3

    Ska jag va lite seriös så kan jag ju säga att jag är inte på 7e för att ragga upp folk. Bara snackar med vänner osv...dissar oftas dom som är för på. =S=D

    http://www.7ehimlen.com/Code/Profile/PopupProfile.aspx?viewedUserID=91350

    oj nu ringer Petrus....vet inte riktigt vad jag skrivit här nu.
    tjing

    SvaraRadera
  2. Måste erkänna att han inte är illa... Men extremnykterist som jag är så går han fetbort... INTE OK!!! / Maria

    SvaraRadera
  3. Haha! Maria, du ska ha ett stort tack för dessa lovord! Vi tackar och tar emot. :)
    Men bilderna på Salem går fetbort! De är den nya Salem-looken jag gillar. Skiva nr.2 och hur han ser ut nu. Inte den bilden! Han ser lite barnslig ut där.. Men tack ändå.;)
    /Central, Johanna!

    SvaraRadera