lördag 10 oktober 2009

En udda upplevelse..


Vi var ute och gick i en skog. Skogen var stor, lite tropisk och vi hade asbråttom.

- Hörrni, nu måste vi skynda oss för annars kommer vi försent till den här gruppträffen! Vi måste springa resten av vägen nu, säger Maria.
- Ne, asså jag pallar inte springa!! stönar Cattis.
-Jo, vi MÅSTE springa, säger Maria.
Sydteamarna suckar men tänker, "allt för grupperna" och börjar springa..
Vi springer och springer och helt plötsligt när vi tror att vi är framme så kommer vi fram till en glänta där det är en stor äng och på andra sidan ängen fortsätter skogens oändlighet...
-Skit, nu kommer vi verkligen missa den här gruppträffen.., säger Maria med en ton av besvikelse i rösten.
Amanda kommer på att hon borde ringa gruppledaren och säga att vi inte kommer hinna dit. Vi vet ju inte ens vart vi är....är vi ens i Sverige..?
-Cattis har du tvåan?! säger Amanda.
-Nej, den har du Amanda..suckar Cattis över att denna diskussion alltid kommer upp varje gång vi ska ringa.
-Nej jag har inte den!
-Men Amanda, du hade den sist!
Efter ett tag hittar Amanda den på marken en bit bort och slåt in numret till gruppledaren.
- Hallå? svarar gruppledaren.
-Ja, hej det är Amanda på NG!
-Eh..Jaha... (säger gruppledaren men en skämmig röst som om hon glömt bort att vi skulle träffas..)
Amanda försöker förklara att vi inte kommer kunna ha en gruppträff idag och ber om ursäkt.
- Ok, men jag kan ändå inte komma...säger gruppledaren till slut.
-Nehe? Varför då?
-Ne asså, jag är i thailand nu..
-Oj, jaha, va roligt! hur länge ska du vara där då?
-Ehm..en månad.
Då får Amanda helt plötsligt panik när hon kommer på att detta telefonsamtalet kommer kosta en förmögenhet.
-Eh, ja men vi kommer höra av oss till dig om en annan dag som vi kan träffas då! (och försöker avsluta samtalet...)
- Ja va bra! Men hur funkar det med inloggninggrejen på hemsidan? Och hur funkar det med bibelbeställningen? Och sen undrar jag hur tycker du att man ska lägga upp en samling? Ska man ha bön och fika, eller ska man bara typ sitta och snacka och planera..? Vad tycker du?
Amanda får panik igen för nu inser hon att hon aldrig kommer kunna avsluta det här samtalet snabbt!!
- Ja, jag kan skicka ett mail till dig istället, så kan jag verkligen skriva ner det så du har det på papper....
-Men det går nog inte för jag har inte tillgång till internet under hela tiden jag är här.
Skit, tänker Amanda.
Amanda försätter prata och försöker förklarar allt snabbt men professionellt.. Ger tips på vad man kan göra på samlingstid..m.m. och lyckas avsluta samtalet efter en halvtimma.
När hon lägger på tittar Maria på henne och säger:
-Eh, var hon i Thailand?
-Ja...
-Ok, du kommer nog få betala det här samtalet, typ med din teamavgift...säger Maria.
Oh nej! tänker Amanda som knappt har pengar till teamavgiften under året..

Alla tre fortsätter gå under tystnad genom den tropiska skogen. Amanda går i tankarna om att hoppa av teamåret för pengarna kommer inte räcka efter det där samtalet.....







Jag vaknar av att Maria och Cattis pratar i rummet och då inser jag att allt var en hemskt dröm och att jag kommer göra allt annorlunda om det skulle hända på riktigt.

3 kommentarer: