torsdag 28 januari 2010

”There must be a God” - på komplimangdagen!

Idag var det som om det verkligen landade, det här med att Gud måste ändå finnas! Jag blir överraskad,överlycklig och övertygad. På en och samma dag, ja t.o.m inom samma eftermiddag. (Jag vet det låter konstigt att en 26 årig kvinna i sina bästa år, skulle kunna tänka tanken att Gud inte finns, men det erkänner jag för hela världen HÄR, att den tanken liksom har någonstans i bakhuvudet ändå tänks, någon gång, någonstans.)

Vad är det då som fick mig överraskad denna dag? Jo, helt random blir jag uppvaktad en het vanlig torsdag(läs på din allra bästa Tiffany Persson skånska).

Jag blir överraskad med en - SEMLA!


Jag blir överlycklig för - EN BUKETT TULPANER!


Jag blir övertygad av - SVARTA GODISSNÖREN!


Jag menar hur kunde personen veta att en semla till kaffet är det man vill ha? Att tulpaner på köksbordet höjer mysfaktorn och vårkänslorna! Att godissnören är en av min favvosar, som resegodis?! Att mitt flickehjärta blir så grundligt uppmärksammat, uppskattad i rätt tid, på rätt plats och med rätt saker! Att detta hände mig på ”komplimangdagen” av alla dagar?
Jag säger bara en sak -it must be a sign! God is alive!


Så till alla er grabbar: Jag vill bara påminna er om att om drygt två veckor, närmare bestämt den 14 februari, är en mycket viktig dag för det kvinnliga släktet. Det är en mycket lämplig dag att manövrera ett av dina genialska genidrag på kärlekens och vänskapens spelplan. Det kan bara inte bli mer än ett vinnarsslag! Det är som att slå med tärningarna och liksom hamna på ”Fri parkering” i Monopolspelet och att det är en väldans massa pengar i potten! Du kan bara vinna på det! Vänskap och kanske kärlek, vem vet?!

Så till alla nyfikna: För er som undrar vem som uppvaktade mig, så kanske jag kan avslöja det, om syd teamarna fortsätter låta mig gästblogga!

/Milla

2 kommentarer: