onsdag 27 januari 2010

Dagens visdom!

Dagens visdom är faktiskt uppdelad i 3 delar!

1. Vattna aldrig din dator!
När jag skulle predika i söndags hade jag med mig datorn och en fin keynote som jag skulle visa! Vi riggade upp och det såg bra ut! Sen kom en super gullig tant och skulle bara vattna blommorna bakom datorn uppe på scenen i kyrkan... Ja hon hällde över datorn... Vår fina baby Mac!

2. Känn alltid någon som vet mer än dig!
Den här lärdomen är en aning jobbig... För det kan vara väldigt förödmjukade att behöva ringa till en person hela tiden när något krånglar. Så ha kanske helst 2. Men egentligen kommer de båda alltid ställa amma fråga... Har du startat om datorn/rautern/airporten osv osv... Så lär dig först och främst att alltid testa det innan du ringer för att få precis den hjälp du behöver! Jag har några personer: Mattias, David men framför allt PETRUS! Klippan!

3. Lär dig att släppa taget!
Till och med om det du håller av mest...
Så här lät det idag:

Efter flera samtal om att internet lagt ner totalt i lägenheten skickas följande sms...
Maria:
Nu har internet valt att vara närvarande i mitt liv igen... Kram mig
Petrus:
Naaw!
Maria:
Men jag har tappat allt förtroende för ett långvarigt förhållande... Kram mig
Maria igen:
Nu funkar det inte på macen men på de stationära... Hur ska jag tolka detta? Kram mig
Petrus:
Hmm, men har macen kontakt med det trådlösa?
Maria:
Vad är det för fråga? Haha... Airporten är på! Vad menar du? Haha... Kram mig
Petrus:
Är strecken i AirPort-symbolen svarta eller gråa? :)
Maria:
Svarta! Haha... Kram mig
Petrus:
Hmm, testa att starta om AirPort.
Maria:
Nej nu ger jag upp min relation helt till babymacen... Startade om airp. Sträcken är svarta... Men den vill inte gå in på någon sida... Och sen när jag skulle testa facebook som brukar vara mindre internetstörningar känsligt och tryckte på f... Då strömmade f:en fram... Så nu bara struntar jag i den... Vill helst inte se den mer idag... Kanske är en dålig mor... Men vem bryr sig... Inte jag idag... Kram mig
Petrus:
:D
Maria:
Ibland måste man lära sig släppa taget... Till och med de man håller kärast av... Dagens visdom... Den är döende... Låt oss bara acceptera det... Jag kan överlämna dess skepnad till gud(dig alltså) när jag nästa gång ser honom! Tills dess får den ligga i kuvösen... Kram mig

Nu har mitt team köpt chokladmuffins från McDonalds. Nu måste lyckan vända på en sådan sugig vecka!!!

Kram mig

2 kommentarer:

  1. Chokladmuffin på McDonalds var en bra idé, kan faktiskt rädda en riktigt kass dag! :)

    SvaraRadera
  2. HAha... Ja Petrus... Har du också en dålig vecka eller? haha... Dina veckor borde ju antingen vra som bäst eller som sämst när våra veckor är dåliga... HAha
    Kram mig

    SvaraRadera