söndag 11 oktober 2009

hej första ögonkastet

Jag och Maria tror inte på kärlek vid första ögonkastet. Amanda tror på det. Jag och Maria mördar alla filmer genom att känslolöst ifrågasätta deras trovärdighet och verklighetsperspektiv. Klysch-romantik är fånigt. Man går inte på finten och det börjar bli lite uttjatat. Det finns många söta filmer, men om det är en dåligt konstruerad kärlekshistoria som utgör filmens fullkomliga substansen är förutsättningarna för positiva avtryck klena. Om jag säger pride and prejudice (den långa) kontra maid in Manhattan (eller vilken annan som helst - det finns många liknande). Vilken vinner? Jag tror bara inte på den moderna kärleksdrömmen. Skulle inte allt vara lite roligare om det var mer komplicerat och jordnära istället för en lösning på 10 sekunder som innebär att karaktärerna är gjorda för varandra. (okej jag får panik, Amanda hämnas genom att spela titanic-låten på högsta volym trots att jag lyssnar musik. plus att hon släcker lampan i rummet så att jag inte ser något). Det blev ändå ett konstigt inlägg.

Jag längtar tills imorgon, för då ska ja springa i en malmö-park tänkte jag. Jag älskar att springa. Då känner jag mig fri. Fast det hör inte ens hit.

Hej från cattis

2 kommentarer: