onsdag 28 april 2010

Gentlemän

I måndags åkte jag tåg från Malmö till Nässjö och sedan buss från Nässjö till Huskvarna. Jag hade handväska och fyra andra sjukt tunga väskor. Det var lugnt när man gick på perrongen, men när man skulle in genom de alldeles för trånga dörrarna och mellan passagersätena var det asdrygt. Jag råkade slå till folk med väskorna (oj, förlåt, snurra runt, slå någon annan - som på film). Jag blev alldeles svettig. När jag satte mig ner på tåget somnade jag direkt. Tjena vilken pers! Men kom igen, vart var alla gentlemän? En äldre man hjälpte mig med att lyfta upp väkorna på tåghyllan. Och en kille hjälpte mig med att få ut väskorna från bussen. Jag efterlyser fler gentlemän. (Är det så att ingen kille vill fråga om hjälp bara fr att alla tjejer ska vara så självständiga?) (Det var faktiskt en tjej som hade en megastor väska med sig. En ung man frågade om han skulle hjälpa henne med den, men hon sa att det gick bra - och hon fick verkligen kämpa).

Nu ska jag äta lite mintchoklad jag fått från min favvo-Mandy. Saknar mitt team (även fast jag har det kanon i Huskvarna).

/ CATTIS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar