lördag 1 maj 2010

Framtids snack...

Jag och Amanda blev utelåsta ur lägenheten medan Johanna och Cattis sprang och gjorde det sista på stan...

Vad gör man då, om inte sätter sig i en park och pratar framtiden... Jag berättade för Amanda hur hennes liv skulle se ut och hon, hur mitt skulle se ut... (Ursäkta att det blev så långt... Men läsvärt! Lovar...


Amanda:
2010 Under hösten blir Amanda kär i en kille och de blir tillsammans, ett härligt men framförallt händelsrikt år...

2011 Under sommaren åker Amanda iväg och tågluffar i Europa med sin nya kille och Mig med livskamrat(!). Amanda och Mr X förlovar sig i Venedig. Under hösten planeras bröllopet medan de lyckliga två går bibelskolan.

2012 Under sommaren gifter dom sig och det dröjer inte länge förräns ett litet tillskott till familjen är på väg... JA alltså Amanda blir på barn...

2013 Flyttar familjen med sonen Joakim till Afrika och är missionärer där i 10 år.

2023 Familjen flyttar hem med barnen Joakim, Milla, Maria, Cattis och de två adopterade barnen Rachel och Chandler. (Ja dom är afrikaner) (Svarta med stort affro!)

2024 Familjen hatar det kalla vädret i Sverige och ger sig iväg till Asien och startar upp en ny missionsbas där. Det går bra...

2034 Familjen flyttar hem med undantag för Jocke som stannar kvar och driver hela basens arbete framåt...

2040 är ett händelserikt år för familjen. Milla gifter sig med svenska kronprinsen, Maria blir statsminister, Cattis första bok blir en best-seller, Rachel blir en av huvudrollerna i en ny stor serie som heter "Friends" och Chandler blir familjens svarta får.... (Fri tolkning)

och så levde dom lyckliga i alla sina dagar....

Maria:
2010 Under hösten börjar jag bibelskolan.

2011 På våren får jag upp ögenen för en fin bibelskoleelev vid namn Måns och vi blir tillsammans... Han föll för mitt utseende och min humor... Vi reser sen ut och tågluffar med Amanda och hennes ni vet vad... Under hösten börjar vi båda(Alltså jag och Måns) gå 2an på bibelskolan...

2012 Under sommaren så gifter vi oss och Amanda och hennes Mr X är värdpar. (Ja typ ett år efter att vi träffades...) En månad senare är jag på barn. Och inte bara ett barn utan tre på en och samma gång... Roligt va?

2013 Flyttar jag, Måns, Julius, Francis(tjej) och Amanda till en stuga i Värmland vid en sjö, vid en skog...


2014 Vi startar upp en ny evangelistisk verksamhet i form av en kristen raggar-krog dit raggare åker och hänger i juicebaren i stället för någon annanstans... Många blir frälsta och en aning nyktrare...

2016 Måns är färdigutbildad rörmockare och en tvättäkta raggare(med fru och barn) och byter namn till Månz...

2023 Jag och Månz gör något seriöst av vår fritidshobby och startar ett riktigt dansband....

och så levde vi lyckligt i alla våra dagar...

Jag har mycket att se fram emot som ni hör...

Kram Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar