söndag 17 januari 2010

Militären och jag...

En dröm bild kanske? En snygg vältränad manlig militär och jag? Nytt år och nya möjligheter... Oroa er inte... Jag kommer inte blogga mindre om män 2010 än 2009!

På väg ner till Malmö hade vi lite problem med de smutsiga vägarna i kombination med mörkret som tillhör vintern. Vi stannade på en mack för att tvätta av våra väldigt smutsiga framlyktor så att jag skulle kunna se något när jag körde.

Vi körde fram till luft och vatten skåpet. Plötsligt kommer det en volvo med gul reg.skylt. Två militärer hoppar ut ur bilen och går fram till skåpet och tar fram varsin hink för att tvätta av sina rutor.

När jag kommer fram till skåpet finns det inga hinkar kvar... Jag vänder mig om och ställer mig i en extremt snygg väntande pose medan jag lutar mig mot skåpet. Den ena militären är mellan 40 och 50 år och den andra runt 30 år. 30 åringen som ser rätt bra ut tittar upp på mig och ler. Han tar upp sin hink och går fram mot min bil. Han börjar tvätta rutan och säger:

Han: Jag fixar eran ruta med!
Jag: Åh tack så jätte mycket men det är framför allt ljusen som måste tvättas...
Han: Okej, men ja tar fönstret med, det är ju viktigt med bra sikt.
Jag: Ja, det vet väl du som är militär?!
Han: Ja och det är ju viktigt att SE BRA uut också...
Jag: Haha... Jaaoo...

Han ler, avslutar sitt underbar hjältedåd och går in på macken för att köpa något åt sig och sin vän...

Älskar lite vardags romantik...

Kraam Mig (Maria)

7 kommentarer: